خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی:

انقلابیگری و انقلابی عمل کردن تنها راه پیشرفت است/ یادواره‌های شهدا روحیه جهادی را در جامعه حاکم  می‌کند

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان انقلابیگری و انقلابی عمل کردن را تنها راه پیشرفت در عرصه‌های مختلف دانست وگفت: ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا انقلابی عمل نکردیم دچار عقب ماندگی و پس رفت شدیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۷۰۱
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در یادواره ۱۰۰ شهید سنگرساز بی‌سنگر مجموعه جهاد کشاورزی استان همدان که در راستای کنگره بزرگداشت ۸ هزار شهید استان همدان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امام راحل بعد از تشکیل انقلاب بلافاصله چندین مجموعه و بنیاد همچون کمیته امداد، جهادسازندگی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن را تشکیل دادند، اظهار کرد: تشکیل این نهادها نشان دهنده آن سیاستی بود که انقلاب اسلامی در پیش گرفته بود آن مساله خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی بود.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب مساله اقتصاد، محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر بود، گفت: این کلیدواژه‌هایی که  امام راحل در فرمایش تاریخی خود در بهشت زهرا(س) مطرح کردند جزو آرزوهای امام(ره) بود که ناشی از نگاه فرهنگی بود و نگاهی که به عنوان اعتلای کلام «الله» و اساس انقلاب اسلامی بود اما این به معنای بی‌توجهی امام (ره) به مساله اقتصاد و فقر نبود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: امام بزرگوار  در سال 66 مساله جنگ فقر و غنا را مطرح کرد که برآمده از تفکر بلند امام خمینی (ره) بود.

وی به نقش بی بدیل و اثر بخش جهاد سازندگی در دوران تشکیل اشاره و بیان کرد: جهاد سازندگی از همان دوران تشکیال خدمت رسانی بسزایی داشت و هنوز بعد از گذشت 44 سال آثار خدمترسانی جهاد سازندگی در روستاها و مناطق مرحوم دیده می شود.

شعبانی به علت موفقیت‌ها در دروان انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: چه شد که ما در دوران انقلاب اسلامی موفقیت‌های فراوانی داشتیم؟ یکی از دوران‌های موفق کشور در بحث مسکن و محرومیت‌زدایی اوایل انقلاب بود، چرا دیروز موفق‌تر از امروز بودیم؟ علت آن این است که این سنگرسازان فکر بی‌سنگرها بودند و دنبال ساخت سنگر برای خود نبودند.

وی با تاکید بر اینکه علت موفقیت‌ها در دوران انقلاب به این دلیل بود، افرادی که مسئولیت می‌پذیرفتند به فکر مردم و خدمت‌رسانی بودند و برای خود چیزی نمی‌خواستند، گفت: کسانی که در دوران انقلاب در جهاد سازندگی در بنیاد مسکن در دولت و مجموعه‌های مختلف مسئولیت داشتند فکر دیگران بودند و این نکته اساسی است که باید به آن دقت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان انقلابیگری و انقلابی عمل کردن را تنها راه پیشرفت در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا انقلابی عمل نکردیم دچار عقب ماندگی و پس رفت شدیم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا روحیه انقلابیگری و جهادی را در جامعه حاکم  می‌کند، یادآور شد: البته این روحیه امروز در جامعه شایع است و خیلی از مسئولین جهادی عمل می‌کنند و تلاش و کوشش لازم را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار